witam wszystkich!
czy wie kto¶ z Was, czy istniej± jakiekolwiek uregulowania prawne, dotycz±ce parkowania samochodu w czasie realizacji zlecenia (maj±c oczywi¶cie zg³oszon± robotê)? Nie mówiê tu o jakim¶ typowo chamskim parkowaniu na zakazie, ale np. na poboczu drogi, ¿eby nie biegaæ za daleko z instrumentem...
Pozdrowienia dla wszystkich bojowników z prawem!
geoida
parkowanie samochodu
Re:parkowanie samochodu
W¶ród szergeu uprawnieñ, które nam przys³uguj± z racji wykonywania ZG£OSZONEJ pracy , s± pewne ograniczenia, tzn.:
- ustawa o drogach publicznych
- placówki dyploamtyczne
- ochrona przyrody
itp.
Czyli w trakcie wykonywania pomiarów na takich obiektach musimy zachowaæ normy wynikaj±ce z przepisów ww. ustaw.
Jak to wygl±da w praktyce - ró¿nie.
Najlepiej nosiæ kamizeli w stylu drogówki.... ka¿dy wtedy zwalnia
Pozdrawiam,
Pawe³
- ustawa o drogach publicznych
- placówki dyploamtyczne
- ochrona przyrody
itp.
Czyli w trakcie wykonywania pomiarów na takich obiektach musimy zachowaæ normy wynikaj±ce z przepisów ww. ustaw.
Jak to wygl±da w praktyce - ró¿nie.
Najlepiej nosiæ kamizeli w stylu drogówki.... ka¿dy wtedy zwalnia
Pozdrawiam,
Pawe³
Pozdrawiam serdecznie,
Paweł Kotowski
Geodezja.Expert - portal, forum, ogłoszenia, katalog firm geodezyjnych
Geodeta.Expert - platforma zamówień , ofert i zleceń w geodezji
Paweł Kotowski
Geodezja.Expert - portal, forum, ogłoszenia, katalog firm geodezyjnych
Geodeta.Expert - platforma zamówień , ofert i zleceń w geodezji
Re:parkowanie samochodu
Witam wszystkich
Sam szuka³em takich przepisów, podobno istniej± ale nikt nie wie gdzie ich szukaæ. Temat nada³em na GeoForum PIIG-u, narazie brak odzewu.
Pozdrawiam
Zbyszek
Sam szuka³em takich przepisów, podobno istniej± ale nikt nie wie gdzie ich szukaæ. Temat nada³em na GeoForum PIIG-u, narazie brak odzewu.
Pozdrawiam
Zbyszek
Re:parkowanie samochodu
Je¶li chodzi o drogi publiczne, moje do¶wiadczenia s± takie: posiadam tzw. „¿ó³tego koguta” i kiedy pomiar dotyczy drogi kogut miga i to oznacza dla innych u¿ytkowników (w tym dla policji i s³u¿by drogowej), ¿e wykonujê czynno¶ci na drodze i maj± zachowaæ szczególn± ostro¿no¶æ. Nikt nigdy siê mnie nie czepia³. Oczywi¶cie ca³y zespó³ w ¿ó³tych kamizelkach – obowi±zkowo. Gorzej gdy parkujê najbli¿ej gdzie siê da ale nie wykonujê czynno¶ci na drodze, a tylko dlatego ¿e mam najbli¿ej do samochodu. Wtedy koguta nie mo¿na paliæ, bo de facto nie wykonujê czynno¶ci na drodze, ale je¶li nie ma zakazu i pojazd nie utrudnia ruchu, nie ogranicza widoczno¶ci, nie ma przeszkód, by zaparkowaæ. Je¶li gruba robota mo¿na spróbowaæ wystaraæ siê u zarz±dcy drogi w porozumieniu z policj± o glejt uprawniaj±cy do ignorowania zakazów postoju lub wjazdu. Tylko ¿e tu musi byæ naprawdê powa¿ne uzasadnienie. Je¶li chodzi o lasy pañstwowe, mo¿emy je¼dziæ drogami gruntowymi le¶nymi tylko takimi które s± oznakowane znakiem E-4 tzn. drogowskaz w kszta³cie strza³y do miejscowo¶ci podaj±cy do niej odleg³o¶æ. I ¿eby nie by³o za ³atwo przy takiej drodze nie wolno nam siê zatrzymywaæ. Po pozosta³ych drogach le¶nych nie wolno w ogóle je¼dziæ samochodem, ale to chyba wiedz± wszyscy.
Pozdrawiam Longman
Pozdrawiam Longman
Czy ktoś z własnego doświadczenia może powiedziec jaki typ koguta jest dobry, tzn. widać go z daleka. Często stanowiska są w pobliżu jezdni, zaparkowany samochód stanowi choć w części osłonę obserwatora. Postój samochodu na wąskich drogach jest niebezpieczne, na powiatowych nieroztropność, wojewódzkich samobójstwo a o krajowych nie wspomnę.
Same awararyjki są zbyt nisko i często słabo widoczne, kogut na dachu jest lepiej widoczny. Chodzi o to, że żółte światło w jasny dzień jest słabo widoczne a chciałoby się aby działało na 150 - 200 metrów.
Pozdrowienia
tata
Same awararyjki są zbyt nisko i często słabo widoczne, kogut na dachu jest lepiej widoczny. Chodzi o to, że żółte światło w jasny dzień jest słabo widoczne a chciałoby się aby działało na 150 - 200 metrów.
Pozdrowienia
tata
Czy ktoś z własnego doświadczenia może powiedziec jaki typ koguta jest dobry, tzn. widać go z daleka. Często stanowiska są w pobliżu jezdni, zaparkowany samochód stanowi choć w części osłonę obserwatora. Postój samochodu na wąskich drogach jest niebezpieczne, na powiatowych nieroztropność, wojewódzkich samobójstwo a o krajowych nie wspomnę.
Same awararyjki są zbyt nisko i często słabo widoczne, kogut na dachu jest lepiej widoczny. Chodzi o to, że żółte światło w jasny dzień jest słabo widoczne a chciałoby się aby działało na 150 - 200 metrów.
Pozdrowienia
tata
Same awararyjki są zbyt nisko i często słabo widoczne, kogut na dachu jest lepiej widoczny. Chodzi o to, że żółte światło w jasny dzień jest słabo widoczne a chciałoby się aby działało na 150 - 200 metrów.
Pozdrowienia
tata